Sofia

 100 γνωμικά  και 36 κείμενα του Multa paucis στις 14 Δεκεμβρίου  2007

Ενώ οι νέοι αναζητούν την περιπέτεια, οι γέροι λαχταρούν την ασφάλεια.
Ν. Μαχφούζ
Αν δεν ήταν τα παιδιά, κανείς δε θα ανεχόταν τον έγγαμο βίο.
Ν. Μαχφούζ
Είναι λάθος μας να αναζητούμε το νόημα της ζωής σ’ αυτό τον κόσμο, ακριβώς γιατί η βασική μας αποστολή εδώ είναι να το δημιουργήσουμε.
Ν. Μαχφούζ
Η ζωή είναι ένα θαύμα, ένας ουρανός φορτωμένος με σύννεφα αντιφάσεων.
Ν. Μαχφούζ
Μόνο η μαγεία της αγάπης καταργεί τις έγνοιες μας.
Ν. Μαχφούζ
Χαρίζοντας σε σένα τη χαρά του έρωτα, χαρίζω στον εαυτό μου σκοπό για να ζήσω.
Ν. Μαχφούζ
Η πολιτική δεν είναι ποιητικός ιδεαλισμός. Είναι ρεαλιστική σοφία της καθημερινότητας.
Ν. Μαχφούζ
Ο φόβος δεν απομακρύνει από μας το θάνατο, απομακρύνει τη ζωή!
Ν. Μαχφούζ
Κληροδοτημένη πίστη, αμφιβολία, αθεϊσμός, ορθολογισμός, σκεπτικισμός και ύστερα πάλι πίστη! ενώ διαφορετική…
Ν. Μαχφούζ
Ο έπαινος δίνεται δανεικά, ενώ η κολακεία δίνεται ως δώρο.
Σ. Τζόνσον*
Ο αισιόδοξος αγοράζει αεροπλάνο, αλλά ο απαισιόδοξος αλεξίπτωτο.
Αγνώστου*
Θα συμβεί ένα απ’ τα δυο: ή από το σκότος θα ‘ρθει καινούριο πλάσμα και θα μας διώξει, έτσι όπως εμείς διώξαμε τα ζώα, ή ο ουρανός με οργή θα πέσει πάνω μας και θα μας εξοντώσει.
Μπ. Σω*
Όλοι οι νόμοι είναι φτιαγμένοι από τους γέρους και άνδρες. Οι νέοι και οι γυναίκες θέλουν εξαιρέσεις, οι γέροι – κανόνες.
Γκαίτε*
Η γυναίκα είναι σαν φανάρι: πρώτα ανάβει το κόκκινο φως, μετά το κίτρινο και στο τέλος το πράσινο. Αλλά οι άνδρες ως οδηγοί προσπαθούν να παραβιάζουν…
Γ. Κόφμαν*
Ο ουρανός χάλασε τη γη μας.
Ι. Ζέϊμε*
«Είναι ανήθικο!» είπε η Συνείδηση. «Είναι βλαβερό!» ξεστόμισε η Υγεία. «Αποδοκιμάζεται!» δήλωσε η Κοινωνία. «Δοκίμασε …» ψιθύρισε η Καρδιά.
Αγνώστου*
Οι άνθρωποι επηρεάζονται απ’ αυτά που κουβαλάνε στο κεφάλι τους, όχι απ’ αυτά που κουβαλάς εσύ στο δικό σου.
Αγνώστου
Εκατό άνθρωποι που ζητωκραυγάζουν ένα ψέμα δεν το κάνουν αλήθεια.
Αγνώστου
Οι άνθρωποι δεν παθαίνουν ψυχικές διαταραχές από τα πράγματα, αλλά από τις ακραίες και άκαμπτες απόψεις τους για τα πράγματα.
Επίκτητος
Είναι πιο υγιές να είσαι ευέλικτος και να κάνεις λάθη, παρά να είσαι άκαμπτος και να έχεις δίκιο.
Αγνώστου
Ο άνθρωπος είναι ένα μοναδικό κράμα καλοσύνης, κακίας, ιδιοφυίας και μετριότητας.
Αγνώστου
Ο Ναός μου είναι ο κήπος, ο ουρανός, το νερό στη λίμνη και το ρυάκι που την τροφοδοτεί.
Π. Κοέλιο
Ο αληθινός άνθρωπος φέρεται σαν παιδί. Έχει ανάγκη να παίζει, να είναι ανάγωγος, να λέει ανοησίες, να κάνει απρεπείς και ανώριμες ερωτήσεις.
Π. Κοέλιο
Αφήστε τη φύση παρθένα είναι το μόνο θηλυκό που το έχει ανάγκη.
Αγνώστου
Δεν μπορώ να πω αυτό που γνώρισα, γιατί δεν το χωρά καμιά λέξη.
Βούδας
Η αγάπη μπορεί να υπάρξει μόνο μεταξύ δύο μυστηρίων — μεταξύ δύο ανθρώπων που αποτελούν μυστήριο ο ένας για τον άλλο.
Όσσο
Η αφοβία είναι το θεμέλιο κάθε αληθινής θρησκείας.
Βούδας
Διάσημοι εν ζωή καλλιτέχνες: συνήθως άνθρωποι που έσκυψαν τα κεφάλια τους μπροστά στην αλήθεια του χρήματος.
Γ. Σοϊλεμεζίδης
Η λέξη «ανάπτυξη» έχει κάποιο θετικό νόημα μόνο όταν αφορά την εξέλιξη του πνεύματος.
Γ. Σοϊλεμεζίδης
Εκείνοι που ανησυχούν για το εξωτερικό τους, συνήθως δεν σκοτίζονται για το εσωτερικό τους.
Γ. Σοϊλεμεζίδης
Το να μη μιλάς για την καλή σου πράξη, είναι μια άλλη καλή πράξη.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Όσο βαρύς είναι ο σταυρός σου, τόσο σταθερό είναι το βάδισμά σου.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Η διαπίστωση της ανοησίας του άλλου δεν κάνει τον άνθρωπο πιο έξυπνο. Πιο έξυπνο τον άνθρωπο κάνει η διαπίστωση της δικής του ανοησίας.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Η γλώσσα πίσω από τα δόντια: αιχμαλωτισμένος εχθρός.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Ο Θεός: ένας απέραντος ωκεανός που νιώθει την κάθε σταγόνα του.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Γάμος: η μη επιδεχόμενη αντιλογία συνθηκολόγηση του κατακτητή.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Δημοκρατία: η τεχνολογία εκλογής απ’ τους πολίτες ανθρώπου που θα φταίει για όλα.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Διπλωματία: η τέχνη να χαϊδεύεις τον σκύλο μέχρι την στιγμή που θα είναι έτοιμο το φίμωτρο.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Κριτική: ο φόρος που πληρώνει ο διάσημος άνθρωπος στον όχλο.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Σκέψη: η ασθένεια της σάρκας.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Ευτυχία: ο πρώτος χρόνος μετά από τον πρώτο διαζύγιο.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Να βλέπουν τις αρετές σου είναι δουλειά του κόσμου. Η δική σου δουλειά είναι να βλέπεις τα δικά σου ελαττώματα.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Συνήθως ο σοφός σιωπάει όχι γιατί δεν έχει να πει τίποτα, αλλά γιατί έχει να σκεφτεί κάτι.
Μπ. Τοϊσιμπέκοφ*
Η βαθειά επικοινωνία συμβαίνει μέσα στη σιωπή, όχι μέσα από λέξεις.
Αγνώστου
Η ηθική αγανάκτηση είναι το φωτοστέφανο της ζήλιας.
Τζ. Γουελς
Το μυαλό είναι σαν το αλεξίπτωτο. Δουλεύει μονάχα όταν είναι ανοιχτό.
Αγνώστου
Όλες οι ασθένειες του σώματος προκαλούνται από μυαλά που υποχρησιμοποιούνται.
Μπ. Σω
Για να πάρεις ένα καλό ρόλο πάνω στη σκηνή, πρέπει να είσαι έτοιμος να παίξεις σωστά τον ρόλο σου στα παρασκήνια.
Α. Βιγκούσιν*
Δημοκρατία: ένα σύστημα καταναγκαστικής πίστης στην πλειοψηφία, στην αλάνθαστη λογική της, στην εξαιρετικότητά της.
Α. Βιγκούσιν*
Ο λαός πάντα έχει την εξουσία (στην δημοκρατία), όμως κανένας δεν ξέρει πάνω σε ποιόν αυτή απλώνεται.
Α. Βιγκούσιν*
Κερδοσκοπία: δημιουργική προσέγγιση του μπίζνες.
Α. Βιγκούσιν*
Κατά τη δικτατορία οι άνθρωποι σιωπούν, κατά την δημοκρατία σωπαίνουν.
Α. Βιγκούσιν*
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της βλακείας και ανοησίας; Βλακεία: προσωρινά θεραπευόμενη ασθένεια. Ανοησία: χρόνια ασθένεια.
Α. Βιγκούσιν*
Όταν τα λεφτά μας πήρε ο συμμορίτης, αυτό είναι ληστεία, όταν το κάνει μια εταιρία , αυτό είναι μπίζνες, όταν η εφορία, αυτό είναι νόμος.
Α. Βιγκούσιν*
Τα ιατρικά και νοσηλευτικά ιδρύματα συμπεριφέροντε σαν να πουλάνε την υγεία.
Α. Βιγκούσιν*
Περισσότερο βοηθούν τα φάρμακα εκείνους που τα παράγουν και σ’ αυτούς που τα πουλάνε.
Α. Βιγκούσιν*
Έχω απαντήσεις σε πιο δύσκολες ερωτήσεις. Το πρόβλημα είναι πως κανένας δε με ρωτάει…
Α. Βιγκούσιν*
Υπάρχουν συνώνυμα γλωσσολογικά: να υποκρίνεσαι, να είσαι Φαρισαίος, διπρόσωπος, ανειλικρινείς… και διπλωματικά: ήρθαμε όχι για να αρπάξουμε κάτι, ο σκοπός μας είναι να σας απελευθερώσουμε από την τυραννία και να σας φέρουμε τη δημοκρατία.
Α. Βιγκούσιν*
Όσο περισσότερη κυβέρνηση στην οικονομία, τόσο λιγότερη οικονομία στην κυβέρνηση.
Α. Μακκένζι*
Πολιτική οικονομία: δυο λέξεις που πρέπει να χωρίζουν για πάντα, λόγω πλήρης ασυμφωνίας.
Αμερικάνικο ρητό*
Δεν πρέπει να φοβόμαστε το Μεγάλο Μπίζνες. Πρέπει να φοβόμαστε τη Μεγάλη Κυβέρνηση.
Ου. Ουίλκι*
Οι άνθρωποι που νομίζουν πως κάποιος πρέπει να τους φροντίζει έχουν κυβέρνηση που σκέφτεται ακριβώς ομοίως.
Ρ. Ορμπέν*
Απατεωνιά: μια καλή αγοραπωλησία, που συγκρούστηκε με κακό νόμο.
Α. Καπιού
Οικονομία της κυβέρνησης: τέτοια οικονομία που ο καθένας θέλει να φάει, αλλά κανένας δεν θέλει να πλένει τα πιάτα.
Β. Φινκ*
Ο ανταγωνισμός εξασφαλίζει την καλύτερη ποιότητα του προϊόντος αλλά αναπτύσσει τα χειρότερα προσόντα των ανθρώπων.
Δ. Σαρνόφ*
Πόσο ωραίο είναι να μην κάνουμε τίποτα όταν τα πάντα γύρω μας είναι ανάστατα.
Αγνώστου
Ο Θεός δεν υπάρχει ΚΑΙ είμαστε ο εκλεκτός λαός του.
Γ. Άλεν
Ο καλλιτέχνης πρέπει να φαίνεται μέσα στο δικό του έργο, σαν το Θεό μέσα στο σύμπαν, να είναι πανταχού παρών και αόρατος.
Γ. Φλομπέρ*
Ο καλλιτέχνης είναι ένας νευρωτικός τύπος που συνέχεια θεραπεύεται με τέχνη.
Λ. Σίμονσον*
Ο καλός ζωγράφος είναι ικανός να ζωγραφίζει έναν δρομέα που τρέχει χωρίς πόδια.
Ζ. Πρεβό*
Δεν είναι πλέον απαραίτητη η παρουσία σου για να σε αγαπώ.
Ντ. Οφσιάνκινα*
Στην γαμήλια τελετή παίρνουν μέρος δυο δαχτυλίδια: το ένα βάζουν στο δάχτυλο της νύφης και το άλλο στη μύτη του γαμπρού.
Ρ. Ορμπέν*
Οι μεν ζουν μέσα στην σιωπηλή απελπισία, οι δε ζουν μέσα στο γάμο.
Ρ. Ορμπέν*
Το πρώτο πρόβλημα των γονιών είναι να μάθουν τα παιδιά πώς να συμπεριφέρνονται στην καλή κοινωνία, το δεύτερο, να βρίσκουν τέτοια κοινωνία.
Ρ. Ορμπέν*
«Με λεφτά δεν αγοράζεις ευτυχία». Αυτό συνήθως ακούς απ’ αυτούς που δεν έχουν ούτε το ένα, ούτε το άλλο.
Ρ. Ορμπέν*
Ίσως είναι αλήθεια ότι η φαλάκρα είναι ένδειξη ανδρικής δύναμης, αλλά, δυστυχώς μειώνει τις πιθανότητες να το αποδείξουμε.
Ρ. Ορμπέν*
Είναι άξιο θαυμασμού πόσο σπουδαία είναι η δουλειά σου όταν θέλεις να πάρεις μια μικρή άδεια και πόσο ασήμαντη όταν ζητάς αύξηση.
Ρ. Ορμπέν*
Για να έχεις αληθινή απόλαυση απ’ αυτά τα κορίτσια χρειάζονται τρία πράγματα: χρόνος, λεφτά και μυωπία.
Ρ. Ορμπέν*
Σύμφωνα με τελευταία επιστημονικά στοιχεία όσο πιο υψηλό είναι το επίπεδο της διάνοιας, τόσο λιγότερο ο άνθρωπος βλέπει TV. Νομίζω όλα είναι ανάποδα, όσο περισσότερο βλέπεις TV, τόσο πιο χαμηλό είναι το επίπεδο της διάνοιάς σου.
Ρ. Ορμπέν*
Ο καλλιτέχνης μπορεί να αυτοκτονήσει σκοπεύοντας τα γούστα των θεατών.
Σ. Λετς*
Στην ουσία δεν υπάρχει ωραίο στιλ, ούτε ωραία γραμμή, ούτε ωραίο χρώμα, η μοναδική ομορφιά είναι η αλήθεια η οποία γίνεται ορατή.
Α. Ροντέν*
Μέσα στη φράση: «Οι πίνακες του Πικασσό είναι πασαλείμματα», για τον Πικασσό δεν ειπώθηκε τίποτα, ενώ για τον ομίλων, τα πάντα.
Αγνώστου*
Στην τέχνη η έλλειψη ελαττωμάτων δεν είναι αρετή.
Ε. Φάγκε*
Για τον αληθινό ζωγράφο το πιο δύσκολο είναι να ζωγραφίζει ένα τριαντάφυλλο, αφού πρέπει καταρχάς να ξεχάσει όλα τα τριαντάφυλλα που ζωγραφίστηκαν ποτέ.
Ε. Ματίς*
Εάν η επιστήμη είναι η μνήμη του νου, η τέχνη είναι η μνήμη των αισθημάτων.
Β. Σολοούχιν*
Κρίμα που δεν ζωγραφίζουμε με τα μάτια μας. Τόσο πολλά χάνονται στον μακρύ δρόμο από τα μάτια, μέσω το χέρι στην παλάμη.
Ε. Λέσσιγκ*
Η τέχνη είναι ζηλιάρα και δεν αντέχει την αντίπαλη, θα αντικαταστήσει τη σύζυγο, και παιδιά μου θα είναι τα έργα μου.
Μιχαήλ Άγγελος*
Γιατί να προσπαθείτε να καταλάβετε την τέχνη; Αφού δεν προσπαθείτε να καταλάβετε για τι κελαηδάει το πουλί.
Πικασσό*
Η τέχνη απαιτεί απομόνωση, ή ανάγκη, ή πάθος.
Α. Ντουμά-γιός*
Η τέχνη είναι μια θρησκεία που έχει τους ιερείς τις και πρέπει να έχει και τους μάρτυρες.
Ο. ντε Μπαλζάκ*
Η τέχνη είναι μεσολαβητής εκείνου που δεν μπορείς να εκφράζεις.
Γκαίτε
Η τέχνη είναι σαν το κυνήγι των διαμαντιών. Ψάχνουν εκατόν άνθρωποι, βρίσκει ένας. Ενώ αυτός ο ένας ποτέ δεν θα έβρισκε το διαμάντι εάν δίπλα του δεν έψαχναν άλλοι εκατόν.
Β. Σολοούχιν*
Τέχνη: διάλογος, όπου ο συνομιλητής σιωπάει.
Γ. Λαντάου*
Τέχνη: η φύση του ανθρώπου, φύση: η τέχνη του Θεού.
Φ.Μπέϊλι*
Η σταδιοδρομία του ζωγράφου είναι παρόμοια με την καριέρα της πόρνης: πρώτα για την αυτοαπόλαυση, μετά για ευχαρίστηση του άλλου και στο τέλος για λεφτά.
Μ. Ασάρ*
Οι ομίχλες του Λονδίνου δεν υπήρχαν, μέχρι που τις ανακάλυψε η τέχνη.
Ο. Ουάϊλντ*
Όχι σε όλους, που ζούνε μέσα στην τέχνη, η τέχνη επιτρέπει να ζούνε εις βάρος της.
Β. Ντομίλ*
Το ταλέντο είναι η ικανότητα να κάνεις αυτό που κανένας δεν σου μάθαινε.
Α. Κόναρ*


34b. Φιλοσοφικά ανέκδοτα και ιστορίες
34ba. Συνέχεια

Ένας άνθρωπος διέσχιζε μια γέφυρα αργά τη νύχτα, όταν είδε κάποιον άλλον ανεβασμένο πάνω στο στηθαίο, έτοιμο να πηδήξει στο κενό. Έτρεξε προς το μέρος του φωνάζοντας, "Μην πηδάς! Έλα να πιούμε κάτι, να το κουβεντιάσουμε. "Έτυχε ο παραλίγο αυτόχειρας να είναι ένας σπουδαίος θεολόγος.
Πήγαν στο πλησιέστερο μπαρ και πέρασαν μια ώρα συζητώντας το ενιαίο του Θεού και το τριαδικό του Θεού, την παρθενογένεση του Ιησού Χριστού, πόσοι άγγελοι χωρούν στον ουρανό, τι είναι το Άγιο Πνεύμα και άλλα παρόμοια πράγματα.
Τέλειωσαν το ποτό τους, γύρισαν πίσω στη γέφυρα και πήδηξαν κι οι δυο στο κενό.
Όσσο

"Μπαμπά," λέει το αγοράκι, "μού αγοράζεις ένα πιστόλι;"
"Μα τί λες, παιδί μου; Πώς σου ήρθε αυτή η κουτή ιδέα;"
"Έλα, μπαμπά, θέλω πολύ ένα αληθινό πιστόλι!"
"Άφησε με τώρα, παιδί μου."
"Μα θέλω ένα αληθινό πιστόλι, που να ρίχνει αληθινές σφαίρες. Σε παρακαλώ, μπαμπά, πάρε μου ένα."
"Άκουσε, Γιαννάκη, αν δεν σταματήσεις, θα με κάνεις να σε βάλω τιμωρία."
"Σε παρακαλώ, χρειάζομαι οπωσδήποτε πιστόλι!" . Ο πατέρας δεν αντέχει άλλο. Σηκώνεται όρθιος και βάζει τις φωνές στο Γιαννάκη, "Είπα όχι! Εγώ κάνω κουμάντο εδώ μέσα!". Το αγοράκι τον διακόπτει, "Ναι! Τώρα κάνεις, αλλά αν μου πάρεις ένα αληθινό πιστόλι..."
Όσσο

Σε ένα μέρος που λεγόταν Κασρ-αλ-Αριφίν έγινε ανομβρία. Ο κόσμος μαζεύτηκε και όλοι επήγανε στον Δάσκαλο Νακσμπαντί και του ζήτησαν να προσευχηθεί για τη βροχή.
Εκείνος ζήτησε ο κόσμος να τον ακολουθεί και τους οδηγούσε στους δρόμους της πόλις μέχρι τη στιγμή που βρήκε μια γυναίκα που κρατούσε στα χέρια της ένα βρέφος.
Ο Νακσμπαντί της είπε:
– Σε παρακαλώ, ταΐσε το παιδί σου.
– Εγώ ξέρω πότε πρέπει να ταΐζω το παιδί μου και πότε όχι, γιατί είναι δικό μου το παιδί. Γιατί ανακατεύεσαι στην υπόθεση που δεν καταλαβαίνεις τίποτα;
Ο Δάσκαλος ζήτησε να καταγράφουν τα λόγια της γυναίκας και να διαβαστούν μπροστά σ’ όλο τον κόσμο της πόλης.

Στο στούντιο του Πικάσο ήρθε μια γυναίκα-εκατομμυριούχος. Έδειξε ενδιαφέρον για έναν πίνακα ζωγραφισμένο με σουρεαλιστικό τρόπο.
– Τι είναι ζωγραφισμένο εδώ;
– Διακόσια χιλιάδες δολάρια, είπε ο ζωγράφος

Τον Πικασσό λήστεψαν σε μια αμαξοστοιχία. Στο αστυνομικό τμήμα τον παρακάλεσαν – αφού είναι ζωγράφος – να ζωγραφίσει τα πορτρέτα των λιστών. Σύμφωνα με τα σκαριφήματά του είχαν συλλαμβάνει δυο γέροντες, δυο γριούλες, τρία τραμ, και τέσσερα πλυντήρια.

Ο Πικασσό παρήγγειλε σ’ έναν επιπλοποιό διάφορα έπιπλα για το εξοχικό του σπίτι. Πάνω σ’ ένα χαρτί γρήγορα ζωγράφισε τα σχεδία των επίπλων και ρώτησε:
– Πόσο θα κοστίζουν όλα αυτά;
– Τίποτα! Μόνο υπογράψτε το σχέδιο.

Ο ζωγράφος της αρχαιότητας ο Απελλής, παρακολουθώντας έναν από τους μαθητές του που ζωγράφιζε την ωραία Ελένη είδε πως γέμισε το πορτρέτο της με διάφορα χρυσαφικά στολίδια και είπε:
– Νεαρέ, αδυνατώντας να ζωγραφίζεις την Ελένη όμορφη την ζωγράφισες πλούσια.

Τον καθηγητή Αλέξανδρ Κομπζντέα της Ακαδημίας Καλών Τεχνών κάλεσαν σε γάμο μιας από τα μοντέλα του στούντιού του. Ο ζωγράφος πρώτοι φορά την είδε ντυμένη, και ψιθύρισε στον φίλο του:
– Ποτέ δεν αντιλήφθηκα πως είναι τόσο όμορφη.


34c. Σκέψη
34cb. Σκέψη
Η λογική είναι πολλή μικρή, η ζωή είναι πελώρια. Η λογική
έχει χρηστική αξία, είναι εφεύρεση του ανθρώπου. Η ζωή δεν
είναι χρηστική., δεν είναι εφεύρεση του ανθρώπου- αντίθετα,
ο άνθρωπος είναι εφεύρεση της ζωής. Η λογική είναι μονοδιάστατη, η
ζωή είναι πολυδιάστατη. Επί χιλιάδες χρόνια όμως, ο άνθρωπος διαπαιδα¬
γωγείται έτσι ώστε να πιστεύει ότι η λογική και η ζωή είναι συνώνυμα.
Αυτό κατάστρεψε όλη τη χαρά της καρδιάς του ανθρώπου. Κατάστρεψε
το πολυτιμότερο πράγμα που έχει η ύπαρξη: Δηλητηρίασε την ικανότητα
του ανθρώπου να αγαπά, γιατί η λογική στρέφεται κατά της αγάπης,
η λογική στρέφεται κατά της μακαριότητας, η λογική στρέφεται κατά
της διαλογιστικότητας, η λογική στρέφεται κατά της θεϊκότητας. Αλλά
η λογική είναι καλή στο πάρε-δώσε της αγοράς — είναι υπολογιστική,
μαθηματική. Η λογική είναι καλή σε σχέση με τα πράγματα, αλλά δεν
είναι καλή σε σχέση με τα πρόσωπα
Όσσο

Νομίζεις ότι ο κόσμος είχε κάποτε λιγότερα προβλήματα από όσα έχει σήμερα; Πάντοτε υπήρχαν τα προβλήματα. Και νομίζεις ότι οι νέες αν¬θρώπινες λύσεις θα λύσουν τα πάντα; Απλώς θα δημιουργήσουν καινούργια προβλήματα. Ο άνθρωπος δίνει πάντοτε λύσεις εξελικτικά και η κάθε λύση δημιουργεί ένα καινούργιο πρόβλημα. Κάνεις κάτι κι αμέσως κάτι άλλο πάει στραβά.
Όσσο


"Χαρείτε! Ο Θεός έχει πεθάνει και τώρα ο άνθρωπος είναι τελείως ελεύθερος. (Φ. Νίτσε). Και η “μεταγλώττιση” της φράσης.. "Χαρείτε που πέθανε ο Θεός! Τώρα δεν υπάρχει κανείς να κυριαρχεί επάνω σας. Δεν υπάρχει κανένας πιο ψηλά από σάς δεν είναι ανάγκη να φοβάστε κανένα Θεό. Μπορείτε να τον ξεχάσετε τελείως το Θεό”
Όσσο

Ο Μαχαβίρα είπε: Δες τη ματαιότητα που έχει η όλη επιχειρηματολογία των θεϊστών. Δες το γελοίο της όλης ιδέας της αυτοκατάκρισης του ανθρώπου — για το σεξ, για το θυμό, για την απληστία του.
Τί να κάνει ο άνθρωπος; Αν τον έχει δημιουργήσει με αυτόν τον τρόπο ο Θεός, τότε υπεύθυνος είναι ο Θεός, όχι ο άνθρωπος. Και γιατί δημι¬ούργησε τέτοιο είδος ανθρώπου και τέτοιο είδος κόσμου; Αν πρέπει να υποφέρει κάποιος, τότε πρέπει να υποφέρει ο Θεός, όχι ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος είναι απλώς ένα πλάσμα. Είναι όπως όταν φτιάχνεις ένα παιχνίδι. Αν τώρα κάτι δεν πάει καλά στο παιχνίδι, ποιος είναι υπεύ¬θυνος; Δεν μπορείς να κατακρίνεις το παιχνίδι. Φτιάχνεις μηχανές. Αν κάτι δεν πάει καλά, τότε υπεύθυνος είσαι εσύ, όχι η μηχανή.
Δεν μπορείς να κατακρίνεις τις ατομικές βόμβες που έπεσαν στο Ναγκασάκι και τη Χιροσίμα, ή την ατομική ενέργεια• μπορείς να κατα¬κρίνεις μόνο τους πολιτικούς που χρησιμοποίησαν εκεί τις ατομικές βόμβες. Μπορείς να κατακρίνεις τους επιστήμονες που δημιούργησαν εκείνες τις ατομικές βόμβες.
Όσσο

Η πρώτη και σημαντικότερη ιδιότητα του ανθρώπου είναι η αυτόυπευθυνότητα. Το να νιώθει ότι "Είμαι υπεύθυνος για ό, τι είμαι. Είναι δική μου η επιλογή αυτή. Μου έχουν δοθεί όλες οι εκδοχές. Γεννήθηκα με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές. Τίποτα δεν ήταν προκαθορισμένο. Ό, τι κι αν είμαι, καλός ή κακός, η ευθύνη είναι δική μου. Δεν υπάρχει μοίρα, δεν υπάρχει Θεός."
Όσσο

Στης ΗΠΑ ο Θεός δεν είναι τίποτε παραπάνω από κάτι τυπικό, η θρησκεία δεν είναι τίποτε άλλο από μια κυριακάτικη υπόθεση, η εκκλησία δεν είναι κάτι παραπάνω από λέσχη.
Μερικοί άνθρωποι πάνε στο Ροταριανό όμιλο, μερικοί άνθρωποι πάνε στη λέσχη των Λάϊονς, μερικοί άνθρωποι πάνε στη λέσχη των καθολι¬κών, και μερικοί στην προτεσταντική λέσχη. Είναι λέσχες αυτές, όπου ο κόσμος συζητάει για ωραία τίποτα και κουτσομπολεύει την κοινωνία — όμορφοι τόποι συνάντησης, τίποτε κακό δεν έχουν, αλλά είναι πολύ χλιαροί, δεν υπάρχει τίποτα βαθύτερο. Επειδή δεν υπάρχει καμιά βαθιά πεποίθηση στην Αμερική, η Αμερική δεν θα γίνει ποτέ προπύργιο του αθεϊσμού.
Όσσο

Η αμφισβήτηση είναι φυσική, έμφυτη ιδιότητα του είναι σου• είναι δοσμένη από το Θεό. Χρησιμοποίησε την, γιατί περιέχει τρομακτική δύναμη. Είναι όργανο για την ανακάλυψη της αλήθειας.
Η αμφισβήτηση είναι μέθοδος για την ανακάλυψη της αλήθειας. Η αμφισβήτηση δεν είναι εχθρός της αλήθειας, είναι ο μόνος της φίλος.
Όσσο

Όλες οι θρησκείες, σε όλες τις εποχές, στηρίζονται πάνω στο φόβο. Εκμεταλλεύονται το ένστικτο του φόβου που υπάρχει στον άνθρωπο, φοβίζουν τον άνθρωπο. Από εκεί προέρχεται κι η λέξη «θεοφοβούμενος» που υπάρχει σε όλες σχεδόν τις γλώσσες του κόσμου και της δίνουν την έννοια του θρήσκου. Είναι τελείως ανόητο αυτό. Ο θρήσκος άνθρωπος δεν είναι θεοφοβούμενος, είναι εραστής του Θεού. Ο θεοφοβούμενος άνθρωπος είναι ψευδοθρησκευόμενος. Είναι ένας άνθρωπος που δεν έχει αναζητήσει από μόνος του τη θρησκεία, αλλά που έχει εξαναγκαστεί από τους άλλους να θρησκεύεται.
Όσσο

Οι πολιτικοί δεν μπορούν να πουν την αλήθεια, ακόμα κι αν τη γνωρίζουν. Κατ' αρχήν δεν τη γνωρίζουν, γιατί δεν είναι και πολύ ευφυείς, διαφορετικά δεν θα ήταν πολιτικοί. Δεύτερο, ακόμα κι αν έχουν κάποια επίγνωση, τί πραγματικά συμβαίνει μέσα στην ψυχή της χώρας, δεν μπορούν να το πουν αυτό.
Όσσο

Αληθινά τέλεια σχέση είναι εκείνη στην οποία κάβε μέλος αφήνει να παραμένουν άγνωστες μεγάλες περιοχές του άλλου.
Οι γνώσεις είναι ρηχές, η άγνοια έχει βάθος. Οι γνώσεις είναι επιφανειακές, η μη γνώση σε οδηγεί στην άβυσσο, στα απύθμενα βάθη.
Όσσο

Το σκοτάδι βρίσκεται πολύ πιο πέρα από το χρόνο από ό, τι το φως. Είναι πολύ πιο αιώνιο. Και ο άνθρωπος που απαλλάσσεται από το φόβο μπορεί να νιώσει την ομορφιά του σκοταδιού. Η αίσθηση του είναι βελούδινη,
το βάθος του είναι πελώριο και σε αφήνει τόσο μόνο, απόλυτα μόνο... Εξαφανίζεται ολόκληρος ο κόσμος, απομένει μόνο η συνειδητότητά σου. Και δεν υπάρχει κάποιο αντικείμενο που πρέπει να γνωρίσεις, μόνο το σκοτάδι υπάρχει. Τίποτα που να χρειάζεται να το γνωρίσεις... αρχίζεις να λιώνεις και να χώνεσαι μέσα του.
Κανείς δεν έχει σκεφτεί το σκοτάδι ως έναν από τους σπουδαιότερους διαλογισμούς, μα έτσι είναι.
Όσσο

Αν κατορθώσει τελικά ο γιατρός να εξαλείψει κάθε αρρώστια από τον κόσμο, τότε θα πρέπει να αυτοκτονήσει ο ίδιος. Από τη μια μεριά προσπαθεί να θεραπεύει, προσπαθεί να βρίσκει όλο και περισσότερες και καλύτερες μεθόδους, τεχνικές, φάρμακα για να θεραπεύει τις αρρώστιες, από την άλλη μεριά, στο βάθος μέσα του,
ελπίζει να μην τα καταφέρει.
Όσσο

Ο Κομφούκιος ήταν πολύ σοφός, όταν έλεγε ότι ο γιατρός δεν πρέπει να πληρώνεται για να γιατρεύει την αρρώστια, αλλά να πληρώνεται για να μην επιτρέπει να συμβεί. Είναι τελείως διαφορετική αυτή η προσέγγιση. Πρέπει να πληρώνεις το γιατρό σου γιατί δεν αρρώστησες ολόκληρο το χρόνο• γιατί σε φρόντισε. Αν αρρώστησες, δεν πρέπει να τον πληρώσεις• για την ακρίβεια, εκείνος θα πρέπει να πληρώσει εσένα.
Αν δεν συμβεί αυτό, το επάγγελμα του γιατρού θα διατηρήσει την εσωτερική του αντίφαση. Ζει και βασιλεύει από τις αρρώστιες σου. Προ¬σεύχεται να αρρωσταίνουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι. Όταν υπάρχει κάποια επιδημία, οι γιατροί μιλούν για "εποχιακά" πράγματα. Και φυσικά τότε είναι ακριβώς η δίκη τους εποχή.
Όσσο

Αν είσαι απαλλαγμένος από το φόβο, αν ζεις μέσα στην ελευθερία, ο ιερέας γίνεται τελείως άχρηστος. Ποιος θα πάει να τον δει; Για ποιο λόγω; Πηγαίνεις να τον δεις, επειδή θέλεις να σε παρηγορήσει κάποιος. Θέλεις κάποιος να σου δώσει ελπίδες, ενθάρρυνση, να σε κάνει να νιώσεις με κάποιον τρόπο ασφαλής μέσα σε μια πολύ ανασφαλή ζωή.
Όσσο

Αν υπήρχαν ιερείς στον κόσμο των πουλιών, δεν θα πετούσε ποτέ κανένα πουλί, θα έμεναν όλα τους φυλακισμένα στη φωλιά τους. Κανένα πουλί δεν θα έβρισκε ποτέ το θάρρος με εξαίρεση λίγα τρελά πουλιά — κάποιο Βούδα, κάποιο Ζαρατούστρα, κάποιο Λάο Τσε. Μα δεν θα αποτελούσαν τον κανόνα, θα ήταν απλώς οι εξαιρέσεις. Κι ο ιερέας είναι πάντα εναντίον τους, να το θυμάσαι αυτό.
Ο ιερέας ήταν εναντίον του Ιησού, ο ιερέας ήταν εναντίον του Βού¬δα, ο ιερέας ήταν εναντίον του Ζαρατούστρα, ο ιερέας ήταν εναντίον του Λάο Τσε.
Ποιο ήταν το κακό που είχαν; Γιατί ήταν εναντίον τους ο ιερέας; Ο ιερέας ήταν εναντίον τους, γιατί έκοβαν εκείνοι τις ίδιες τις ρίζες του επαγγέλματος του. Έλεγαν στους ανθρώπους να απαλλαγούν από το φόβο.
Όσσο

Γι' αυτό ακριβώς ο ιερέας και εμμένει στην ιδέα ότι "Αρχή σοφίας φόβος Κυρίου." Δεν μπορεί να σου πει "Να φοβάσαι εμένα." Δεν είναι εύκολο αυτό, γιατί βλέπεις όλα του τα ανθρώπινα ελαττώματα, τις ανθρώπινες αδυναμίες του. Βλέπεις πως είναι το ίδιο αδύναμος όσο κι εσύ, βλέπεις πως είναι το ίδιο άπληστος όσο κι εσύ, βλέπεις πως είναι το ίδιο θυμωμένος όπως κι εσύ, ότι ζηλεύει όπως κι εσύ.
Επιβάλλει συνεχώς πάνω σου το φόβο του Θεού, το φόβο της κόλασης, το φόβο μια μεγάλης τιμωρίας: αν δεν τον ακούς και ταυτόχρονα σου υποβάλλει συνεχώς την ιδέα ότι όποιος τον ακούει και τον ακολουθεί θα λάβει ανταμοιβή. Από τη μια δημιουργεί το φόβο, από την άλλη δημι¬ουργεί την απληστία σου: απληστία για τον ουρανό, για τον παράδεισο, για τις όμορφες γυναίκες που υπάρχουν εκεί.
Εδώ είναι εναντίον των γυναικών -η γυναίκα είναι η πύλη που οδηγεί στην κόλαση- μα στον παράδεισο όλες οι θρησκείες προσφέρουν όμορ¬φες γυναίκες, πάντοτε όμορφες, που έχουν κολλήσει στα δεκάξι τους χρόνια. Το σώμα τους δεν ιδρώνει—δεν έχουν ανάγκη αποσμητικών! Το σώμα τους είναι φτιαγμένο από χρυσάφι. Όλες οι θρησκείες παρέχουν όλων των ειδών τις απολαύσεις -αυτές ακριβώς που επικρίνουν πάνω στη γη- παράξενη αυτή η λογική!
Όσσο

Αν κοιτάξεις, θα δεις ότι υπάρχει σε όλες τις θρησκείες αυτή η περίεργη λογική: προσφέρεται το ίδιο πράγμα. Ο ιερέας ξέρει πάρα πολύ καλά ότι οι δύο δυνάμεις που διαιρούν τον άνθρωπο είναι: ο φόβος και η απληστία. Κι αν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις και τα δύο, μπορείς να υποδουλώσεις την ανθρωπότητα. Κι ως σήμερα, έχουν κρατήσει απόλυτα υποδουλωμένη την ανθρωπότητα.
Όσσο


Η τώρα ζωή είναι μια ζούγκλα από λέξεις• και δεν θα μπορέσεις να βγεις από τη ζούγκλα. Η πολυμάθεια είναι τόσο μεγάλη ζούγκλα — για την ακρίβεια, είναι η μόνη ζούγκλα που απόμεινε στον κόσμο.
Όσσο

Η ομοφυλοφιλία είναι αρχαία θρησκευτική παράδοση . Βάζοντας χωριστά τις μοναχές και χωριστά τους μοναχούς, δημιουργείς ομοφυλοφιλία. Είναι φυσικό• είναι επόμενο να συμβεί.
Όσσο

Θρησκεία σημαίνει ότι ζεις μέσα από τη συνειδητότητά σου. Ηθική σημαίνει ότι ζεις σύμφωνα με τα ανώτατα πρότυπα που σου έχει επιβάλλει η κοινωνία όχι σύμφωνα με το δικό σου φως
Όσσο


Ο Αντάμ και η Έυα έπαιζαν στα ζάρια τον Παράδεισο. Είπαν, "Είμαστε έτοιμοι να χάσουμε τον Παράδεισο, αλλά δεν μπορούμε να χάσουμε την ελευθερία μας." Σεβάστηκαν την ελευθερία πιο πολύ από τον ίδιο τον Παράδεισο με τις απολαύσεις του. Δεν ήταν ηδονιστές, ήταν αναζητητές της αλήθειας.
Όσσο


Αυτό που νιώθω για την ηθική της σύγχρονης κοινωνίας δεν είναι περιφρόνηση, ούτε οίκτος, ούτε ειρωνεία, ούτε μίσος, ούτε λύπη, αλλά ένα μίγμα αυτών των συναισθημάτων.
Γ. Σοϊλεμεζίδης

Όταν περιπλανιέμαι στο διαδίκτυο και βλέπω δεκάδες sites που δανείστηκαν (με αναφορά στην πηγή ή όχι) μικρά και μεγάλα κομμάτια κειμένων από το pegas, δεν παραπονιέμαι. Αντίθετα χαίρομαι, νιώθω ικανοποίηση: το pegas κάνει, αν και αόρατη, αλλά πολύ καλή δουλειά και συμβάλλει στην γέννηση καινούριου ανθρώπου.
Γ. Σοϊλεμεζίδης


34i. Χρησιμούλες

Όταν έχετε προβλήματα με τις αρθρώσεις.
Πάρτε ένα μπουκάλι (0,5λ.) από σκούρο γυαλί και βάλτε μέσα ένα μικρό κομμάτι καμφορά(1 κυβ. εκ), μετά 1/3 τερεβινθίνη, μετά 1/3 λιόλαδο και 1/3 βότκα. Τρίβετε με τη διάλυση πριν το ύπνο τα μέρη που πονάνε και τα δένετε με κάτι θερμό.

Καταπληκτικό αποτέλεσμα έχει η εντριβεί του ελατοαίλεου στα άρρωστα άρθρα, που πριν θερμάνθηκαν με κομπρέσα από το ζεστό θαλασσινό αλάτι.


34j. Αστεία, χωρατά, πλάκες, φάρσες, στοιχήματα, μηνύματά SMS

Η μυστηριώδης φράση (στοίχημα)
Πάνω σ' ένα κομμάτι χαρτί γράφεις μια σύντομη φράση. Διπλώνεις το χαρτί, το ακουμπάς επάνω στο τραπέζι και λες στο «θύμα» σου: «Εδώ έγραψα μια φράση που μπορεί να είναι σωστή αλλά μπορεί και όχι. Σε προκαλώ να μαντέψεις αν είναι αληθινή ή ψεύτικη. Παρόλο που είναι και τα δυο πιθανά, είμαι βέβαιος ότι μπορώ να ελέγξω την απά¬ντηση σου με τη δύναμη του μυαλού μου. Γι' αυτό, βάζω στοίχημα δέκα προς ένα ότι δεν θα το βρεις.»
Το θύμα σου θα σκεφτεί ότι έχει πενήντα τοις εκατό πιθανότητες να πετύχει, γι' αυτό θα δεχτεί το στοίχημα.
Μόλις οριστεί το στοίχημα, το θύμα σου θα πει αν η φράση είναι αλήθεια ή ψέμα, σωστή ή λάθος, όπως θέλει. Εσύ θα ξεδιπλώσεις το χαρτί μπροστά στα μάτια του και θα δει γραμμένο το εξής: «Θα πεις ότι η άποψη μου είναι λάθος.» Εάν έχει πει «λάθος» ο φίλος σου, η πρόταση είναι αληθής (γιατί βεβαιώνει ότι αυτό ακριβώς θα πει). Συνεπώς, χάνει το στοίχημα. Αν πει «αλήθεια», η φράση του χαρτιού είναι «ψευδής» (αφού προβλέπει το αντίθετο), συνεπώς ο άλλος χάνει.


Κορώνα ή γράμματα (στοίχημα)
Δίχως να χρειαστεί να καταφύγεις σε διλήμματα της σύγχρονης λογικής, μπορείς να κερδίσεις εύκολα ένα «κορώνα-γράμματα» (αν ο αντίπαλος σου είναι λίγο αφηρημένος). Θα αξιοποιήσεις έναν γνωστό κανόνα που λέει ότι δύο αρνήσεις ισοδυναμούν με μία κατάφαση. Είναι παμπάλαιο το κόλπο και συχνά το κάνουν τα παιδιά. Ωστόσο πιάνει πολλές φορές. Απλώς θα ρίξεις ένα κέρμα στον αέρα και θα πεις. «Κορώνα κερδίζω γράμματα χάνεις». Αν βγει κορώνα θα πεις «κέρδισα», αν βγει γράμματα, θα πεις «έχασες».
Δεν είναι λίγες οι φορές που το θύμα δεν αντιλαμβάνεται την παγίδα, ακόμα και μετά το τέλος του παι¬χνιδιού. Αν το καταλάβει (κάτι που συμβαίνει επίσης συχνά, μη γελιόμαστε) θα τον καλμάρεις λέγοντας ότι ήταν απλώς μια δοκιμή για να δεις την εξυπνάδα του: «Μπράβο, φίλε, μόνο ένας στους δέκα καταλαβαίνει το κόλπο.»
Αμέσως μετά ρίχνεις το νόμισμα «σοβαρά», ή μάλoν το κυλάς επάνω στο τραπέζι και λες: «Κορώνα κερ¬δίζω εγώ, γράμματα κερδίζεις εσύ.» Και βγαίνει κορώνα. Γιατί; Γιατί είναι ένα ειδικό νόμισμα που το έχεις λιμάρει λίγο στη γωνία και όταν το κυλάς επάνω στο τραπέζι πέφτει πάντα από τη μεριά του κεφαλιού, της «κορώ-
νας». (Καλό είναι να έχεις δύο λιμαρισμένα νομίσματα, το καθένα από διαφορετική μεριά, για να προβλέψεις την επιλογή του αντιπάλου σου.)



Άδειασμα του ποτηριού σε δέκα δευτερόλεπτα (στοίχημα)
Άρχισε λέγοντας, α' ένα μπαρ ή σε μια παρέα φίλων, ότι στην πραγματικότητα πίνει κανείς πολύ πιο αργά απ' ό, τι νομίζει. Αν τα πας καλά σε ψευτοεπιστημονικές διαλέξεις, ξεφούρνισε ένα λογύδριο περί του μηχανισμού της κατάποσης, τον ιδιαίτερο ρόλο της επιγλωττίδας και άλλα παρόμοια. Αν κάποιος φανεί δύσπιστος, βάλε στοίχημα ότι δεν μπορεί ν' αδειάσει το ποτήρι του σε δέκα δευτερόλεπτα. Αν δεχτεί, επιφόρτισε έναν αδέκαστο μάρτυρα να χρονομετρήσει την επιχείρηση. Τέσσερα ή πέντε δευτερόλεπτα είναι πάνω από αρκετά για να αδειάσεις ένα ποτήρι, και το θύμα σου τόσο θα κάνει, ή ακόμα λιγότερο, αφού θα πίνει όσο πιο γρή¬γορα μπορεί. Όταν θα τελειώσει θα του πεις ότι έχασε το στοίχημα γιατί έπρεπε να αδειάσει το ποτήρι του σε δέκα δευτερόλεπτα, ενώ αυτός το έκανε σε πολύ συντομότερο χρόνο.

Με τα μάτια κλειστά (στοίχημα)
Αφού μιλήσεις μερικά λεπτά για την εξαιρετική δύναμη υποβολής που διαθέτεις, βάλε στοίχημα με κάποιον ότι, χωρίς να τον πιάσεις και χωρίς να του ασκήσεις κανενός είδους βία, μπορείς να τον κάνεις ν' ανοίξει τα μάτια του σε τριάντα δευτερόλεπτα αφότου τα κλείσει. Μετά θα του πεις με το ρολόι στο χέρι: «Αρχίζω να χρονομετρώ. Μπορείς να κλείσεις τα μάτια σου.» Όταν τα κλείσει, πες του: «Όχι, όχι έτσι.» Για κάποιον ψυχολογικό λόγω που δεν έχει ακόμα μελετηθεί αρκετά, οι περισσότεροι άνθρωποι ανοίγουν τα μάτια με αυτή τη φράση... Έτσι, χάνουν το στοίχημα.


Πώς να γεμίσεις ένα ποτήρι ανάποδα (στοίχημα)
Είναι ένα κλασικό κόλπο της παρέας στο τραπέζι, λίγο πιο παλιό από τις λάσπες. Ωστόσο, είναι πάντα εντυπωσιακό.
Τη στιγμή που κάποιος γεμίζει με νερό ένα ποτή¬ρι, σχολιάζεις ότι το ίδιο γίνεται και με το ποτήρι ανά¬ποδα. Λες ότι είναι εύκολο και προκαλείς την παρέα να δοκιμάσει. Θα σου πουν ότι είναι αδύνατον, όμως εσύ θα αποδείξεις ότι είναι δυνατόν (μόνο και μόνο για την απόλαυση της αυτοπροβολής, ή για να κερδίσεις κανένα στοιχηματάκι).
Βάζεις σ' ένα πιατάκι νερό σε ύψος μισό εκατοστό περίπου. Στο κέντρο βάζεις ένα σπίρτο, έτσι ώστε το κεφάλι του να εξέχει από το νερό χωρίς να βρέχεται. Αν είναι ένα σπίρτο από αυτά που είναι κερωμένα και ευ¬λύγιστα, μπορείς να το λυγίσεις και να το στήσεις όρθιο. Αν είναι ξύλινο, μπορείς να το σπάσεις προσεκτικά σε δύο σημεία κάθετα μεταξύ τους, κι έτσι πάλι θα τα κα¬ταφέρεις να το στήσεις όρθιο με λίγο κόπο. Μόλις στή¬σεις το σπίρτο, το ανάβεις μ' ένα άλλο και γρήγορα το σκεπάζεις μ' ένα άδειο ποτήρι που το ακουμπάς μέσα στο νερό του πιάτου. Καθώς η φωτιά του σπίρτου καίει το οξυγόνο που υπάρχει μέσα στο ποτήρι, δημιουργείται ένα μικρό κενό. Συνεπώς, υπάρχει μια σχετική διαφορά πιέσεως. Η ατμοσφαιρική πίεση έξω από το πο¬τήρι «σπρώχνει» το νερό του πιάτου μέσα στο ποτήρι, και αφήνει άναυδους όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τους νόμους της φυσικής.

Η δύναμη του χρήματος (στοίχημα)
Βάλε σ' ένα τραπέζι ή στον πάγκο του μπαρ δύο ποτήρια που να έχουν το ίδιο ύψος, σε απόσταση δέκα εκα¬τοστών περίπου το ένα από το άλλο. Αφού τονίσεις τη μεγάλη αντοχή του χρήματος, δήλωσε στην παρέα ότι μπορείς να βάλεις ένα χαρτονόμισμα για γέφυρα επάνω στα ποτήρια, έτσι που να μπορεί να κρατήσει το βάρος ενός τρίτου ποτηριού. Θα πουν ότι δε γίνεται, και ίσως κάποιος έξυπνος να το προσπαθήσει αποτυγχάνοντας παταγωδώς. «Δεν το βάζεις σωστά» να του πεις. Μη διστάσεις να βάλεις στοίχημα το χαρτονόμισμα ότι εσύ θα τα καταφέρεις... Για να το κάνεις αρκεί να το διπλώσεις σαν ακορντεόν κατά μήκος της μεγάλης του πλευράς. Θα σηκώσει εύκολα το βάρος του ποτηριού. (Έξι ή εφτά πτυχές είναι αρκετές.)


35. Τα δικά μου

Διάσημοι εν ζωή καλλιτέχνες: συνήθως άνθρωποι που έσκυψαν τα κεφάλια τους μπροστά στην αλήθεια του χρήματος.

Αυτό που νιώθω για την ηθική της σύγχρονης κοινωνίας δεν είναι περιφρόνηση, ούτε οίκτος, ούτε ειρωνεία, ούτε μίσος, ούτε λύπη, αλλά ένα μίγμα αυτών των συναισθημάτων.

Όταν περιπλανιέμαι στο διαδίκτυο και βλέπω δεκάδες sites που δανείστηκαν (με αναφορά στην πηγή ή όχι) μικρά και μεγάλα κομμάτια κειμένων από το pegas, δεν παραπονιέμαι. Αντίθετα χαίρομαι, νιώθω ικανοποίηση: το pegas κάνει, αν και αόρατη, αλλά πολύ καλή δουλειά και συμβάλλει στην γέννηση καινούριου ανθρώπου.

Η λέξη «ανάπτυξη» έχει κάποιο θετικό νόημα μόνο όταν αφορά την εξέλιξη του πνεύματος.

Εκείνοι που ανησυχούν για το εξωτερικό τους, συνήθως δεν σκοτίζονται για το εσωτερικό τους.